week 1 - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Ennes Ozturk - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Ennes Ozturk - WaarBenJij.nu

week 1

Door: Enes ozturk

Blijf op de hoogte en volg Ennes

15 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

We zijn geland in Engeland en moesten om 16:00 bij Sheffield College. Het vlieg reis was er goed en leuk. Onze vliegtuig ging om 06:55. Dus wij moesten rond 5 uur op Bonn Airport Koln zijn. Samen met Dilhan, Mert en Shane gingen we vliegen naar Manchester. Toen we waren geland gingen we even kijken hoe wij naar Sheffield gingen. We hadden gezien dat de trein daar heen rijdt, maar die koste 26 £. Dus ik dacht bij me zelf ik ga even verder kijken, misschien vinden we wel iets wat goedkoper is. Uiteindelijk hebben we een goedkopere vervoersmiddel gevonden. De Coach ( soort van taxi ). Daar hebben we 15£ maar betaald dus dat was wel goed. Toen we in Sheffield waren gearriveerd hadden we echt heel erg honger, we vroeger of de taxi ons bij de mac kon afzetten. Dus toen we in Sheffield waren gingen we gelijk mac donalds eten. We waren erg vroeg aangekomen in Sheffield dus we hadden veel tijd. Uiteindelijk zijn we de stad ingegaan met z'n alle. We gingen even kijken hoe Sheffield eruit zag, alleen we hadden de koffers bij ons dus was best wel zwaar. Ook moesten we geld wisselen dus gingen we een bank zoeken , ook hebben we paar winkels bekeken. Niks gekocht helaas vonden niks leuk. Toen we klaar waren met het bekijken van de straten en winkels. Toen liepen we terug na de mac helaas, en gingen daar nog wat kleins eten en wachten tot het 16:00 was. Toen we bij Sheffield college waren moesten we allemaal verzamelen. Alles is geregeld en mogen nu naar de gastgezinnen gaan. We hebben even snel elkaar voorgesteld. Toen gingen we met de auto naar onze gastgezinnen huis. Het is een leuk huisje genoeg plaats voor mij en Shane. Toen we waren aangekomen vroeger ze gelijk of we honger hadden. We kregen eerst even een snelle rondleiding door de huis heen. En toen gingen we even bij praten en eten tegelijk. Elkaar beter leren kennen. Toen we klaar waren met eten gingen we naar boven om onze kamer in te richten. Toen we dat hebben gedaan gingen we slapen. We waren allebei kapot door het vliegreis. Om 7 uur lagen we al in bed en sliepen al. We moesten om 8u opstaan. Dit is de eerste stukje van mijn reis naar Engeland. 1e dag naar sheffield college bracht onze gast vader ons naar de school. Hij heeft laten zien welke tram we moeten pakken naar Sheffield College. Toen we bij Sheffield aankwamen moesten wij naar S lokaal verdieping 3. Toen gingen we kennis maken met de docenten uit. We kregen te horen wat we moesten doen door de week heen en moesten pasjes maken. Dat was eigenlijk al dag 1 op school. We moesten ook gelijk een fittest doen en dat was het wel en ook moesten ook masseren . Dag 2 gingen we naar Chesterfield met de trein. We gingen daar net als dag 1 beetje kennis maken en pasjes maken ook moesten we fittest doen. Daarna was de dag al bijna voor bij. Dag 3 gingen we naar Sheffield college en daarna naar sheffield wednesday stadion. Kregen we een rondleiding . Na de rond leiding gingen we naar een turn hal konden we springen en workout. Dag 4, we gaan naar Sheffield college en kregen een hele interessante preek van Nelson. Dat was erg leerzaam. Daarna moesten we naar de computer lokaal en kregen we Nederlands. Dag 5, we gaan naar Ingle Gym. En kregen boksles van Junior Witter. Ingle gym is een beroemde plek waar de meest succesvolste kickboksers/boksers trainen of trainde. Het was erg leuk en intensief. Dit kregen we maar 1 uur . Van 11:00 tot 12:00. Toen we klaar waren gingen we naar Meadowhall, dat is een hele grote dichte winkelcentrum en paar leuke tshirts gehaald. Dag 6, nieuwe week maandag. We begonnen de dag met Hillsborough College om 9 u. We kregen een les over treden. Daarna moesten we van een pen iets gaan ruilen ergens op straat dat waardevoller is dan een pen. Uiteindelijk kregen de 1e 2e en de 3e plek een prijsje. Wij kregen de 3e plek met een bos bloemen. Het was wel een hele leuke/leerzame les. Na dit moesten we naar sheffield united en kregen een rondleiding in de academy van sheffield united, daarna gingen we beetje voetballen. Dat was dag 6. We gaan verder naar dag 7. We gaan naar Chesterfield College. We kregen les van Michelle, anatomie. We hebben goed met engelse studenten leren kennen. Daarna gingen we naar de sporthal en gingen we voetvolly spelen. Dag 8. Gisteren hebben de Europass ingevuld en gingen naar een gymzaal turnen met de hele klas. Dag 9 donderdag. We begonnen eerst gezamenlijk met elkaar daarna gingen we jachtseizoen spelen vond ik wel erg leuk, daarna moesten we dit verder invullen, en daarna krijgen we een presentatie van de engelse studenten